Hallo....

Post Reply
Malimis

Hallo....

Post by Malimis »

....wollte nur mal *Hallo* sagen und so in die Runde fragen wo ihr denn alle seit?
Habt ihr keine Zeit mehr online zu kommen oder keine Lust?

Ist doch sehr einsam geworden in Game :(

(Google translator)

.... just wanted to say * Hello * and ask everyone where are you all since?
Don't you have time to get online or don't feel like it?

Got very lonely in game :(

Kargalgan

Re: Hallo....

Post by Kargalgan »

Hi!

Most people lost their purpose.
When I started I wanted to reach level 300 and get Valkyrie Helm. And quite a few other players wanted the same thing.
I got both.
Then found out that Valkyrie Helm is not the best, Old Bio Lab headgears are stronger. (Valkyrie is best for leveling only).
Other players also reached level 300, stopped pursuing Valk helmets and got their core items. Personally I swiched weapons 2 times, started with Crimson Mace, then Valkyrie Hammer, eventually Coolant Injector, which was the strongest. All this was nice, but after that I got somewhat bored, there was hardly anything else to do. I mean I could level other items to +20, get best in slot bonuses for each item, farm MVP cards, or level Homunculus to 300, but I have not seen a point in doin so.

Poring MVP was a great motivator. A lot of us kept getting better items just to be able to farm it.

I think the only thing that noone was able to do was to kill Bio lab 5 MVP. Neither me nor anyone I talked to saw that MVP. I killed a few thousands of monsters in Bio5, a few other ppl could do similar thing, yet noone saw it. Maybe there is somehting wrong with its spawn*.. . Either way. People got bored.

PS. Actually (maybe) Valkyrie would be the best, if You could get 2-3 Kiel MVP cards. Valk helm has 2 slots, and there is one Middle Headgear that has 1 slot, together with 3 Kiel Cards, that would have 90% after cast reduction. Some skills would be spammable (but weaker). I managed to get 1 Kiel card, so couldn't test it.

Google translate:

Die meisten Menschen haben ihren Zweck verloren.
Als ich anfing, wollte ich Level 300 erreichen und Valkyrie Helm bekommen. Und einige andere Spieler wollten dasselbe.
Ich habe beides.
Dann fand heraus, dass Valkyrie Helm nicht die beste ist, Old Bio Lab Kopfbedeckungen sind stärker. (Walküre eignet sich am besten nur zum Leveln).
Andere Spieler erreichten ebenfalls Level 300, verfolgten keine Valk-Helme mehr und bekamen ihre Kerngegenstände. Persönlich habe ich 2 Mal Waffen gewechselt, angefangen mit Crimson Mace, dann Valkyrie Hammer, schließlich Coolant Injector, der am stärksten war. Das alles war schön, aber danach langweilte ich mich etwas, es gab kaum noch etwas zu tun. Ich meine, ich könnte andere Gegenstände auf +20 bringen, die besten Slot-Boni für jeden Gegenstand, Farm-MVP-Karten oder Homunculus auf 300 bringen, aber ich habe keinen Punkt darin gesehen.

Poring MVP war ein großartiger Motivator. Viele von uns bekamen immer bessere Gegenstände, nur um sie bewirtschaften zu können.

Ich denke, das einzige, was niemand tun konnte, war, Bio Lab 5 MVP zu töten. Weder ich noch jemand, mit dem ich gesprochen habe, haben diesen MVP gesehen. Ich habe ein paar tausend Monster in Bio5 getötet, ein paar andere Leute könnten etwas Ähnliches tun, aber niemand hat es gesehen. Vielleicht stimmt etwas nicht mit dem Spawn * ... So oder so. Die Leute langweilten sich.

PS. Eigentlich (vielleicht) wäre Walküre die beste, wenn Sie 2-3 Kieler MVP-Karten bekommen könnten. Das Valk-Ruder hat 2 Steckplätze, und es gibt eine mittlere Kopfbedeckung mit 1 Steckplatz und 3 Kieler Karten, die nach der Reduzierung des Wurfs 90% haben würden. Einige Fähigkeiten wären spammbar (aber schwächer). Ich habe es geschafft, 1 Kieler Karte zu bekommen, konnte sie also nicht testen.

marco

Post by marco »

Well for me the reason I stopped playing is due to a "cold" community. Most of the time when I see new players I try to chat with them just for the purpose of giving away items weapons/equipments or to help them for some equipment quest but most of them don't even reply.
After being away for 2-3 weeks I tried to come back and saw that there were still 1-2 players on but it was the same story, just asking what they were doing and no reply lol.
Probably normal to German community, I don't know.

Malimis

Post by Malimis »

Das liegt wohl nicht an den deutschen. Wir sind eigentlich sehr gesellig. ich finde es einfach schade das nur noch 1-3 spieler da sind .Aber ich glaube auch das ragnarok langsam nicht mehr so interessant ist für viele spieler.Ich schau mir an was noch passiert und sammle solange Event Coins (bei so wenig Spielern sehr viele :-) )

Google Translator

That is probably not because of the Germans. We're actually very sociable. I think it's just a shame that there are only 1-3 players left. But I also think that ragnarok is slowly no longer so interesting for many players. I look at what is still going on and collect Event Coins (with so few players, a lot :-))

Vaulfen

Post by Vaulfen »

Ich stimme Kargalgan zu, den Bio 5 MvP hat man noch nie gesehen.

Außerdem fehlt irgendwie das Endgame. Wozu soll man denn noch weiterspielen wenn man den Valk dann mal hat?
Equip hat man soweit alles gefarmt, es fehlt einfach an etwas wo man sich dann austoben kann. WoE ist aus, also selbst wenn genug Spieler da wären,
gäbe es keine Competion. Godlikes sind unerreichbar. Quests die sich lohnen gibt es auch nicht, die Int Klassen sind auch nicht der brüller und das lvln,
ist auch nicht so geil, besonders als Int Klasse, was teilweise auch dem lvln geschuldet ist, da man grade als Int Klasse es besondern schwer hat und einfach auch nicht so
der MvP Killer ist wie andere Klassen die dann easy über MvPs lvln.

Events gibt es nur Disguise und das Mushroom Event, also auch nur jede Stunde mal kurz was zum Coins farmen.
Wenn man mal 300 ist mit max. Gear ist einem einfach langweilig.....

----------

I agree with Kargalgan, the Bio 5 MvP has never been seen before.

In addition, the endgame is somehow missing. Why should you keep playing when you have the Valk Helm?
Equip has farmed everything so far, something is simply missing where you can let off steam. WoE is over, so even if there were enough players
there would be no competition. Godlikes are out of reach. There are no quests that are worthwhile either, the Int classes are also not the roar and the lvln,
is also not so great, especially as an Int class, which is partly due to the lvln, because it is especially difficult as an Int class and just not like that
the MvP killer is like other classes that are easy to use via MvPs lvln.

Events there are only Disguise and the Mushroom Event, so only farm something for coins every hour.
If you are times 300 with max. Gear is just boring to play .....

Post Reply